DRAUGI

Jahtu klases‎ > ‎

Optimist

  • Optimist 1948. gads Florida
    2009.gads

  • Garums 2.31m, 
  • Platums 1.13m.
  • Svars 35kg 
  • Buras laukums 3,3 kvadrātmetri
  • Masta augstums 2,26 metri
  • Optimālais vecums, kad sākt burāt  8 gadi.
  • Burāt uz šīs jahtu klases var līdz 15 gadu vecumam.
  • Optimālais braucēja svars 40 - 45 kg
  • Uzbūvēta 1947. g. 
  • Dizaineris Klark  Mills
  • Kā tas notiek :)
  • http://www.sailing.org/matchdaytv/
  • Ēriks Zvilna j/k Priedaine



  • Pagriezieni

    Pagriezieni pa vējam

  • Pagriezieni ciešos kursos

  • Kreicēšana


  • Pa vējam


  • Starts

  • Glisēšana

  • Glisēšana 13m/s

  • Pilnā kursā

  • Finiša kreice

  • Kā tas notiek...

    :)

    Starta procedūra

    Ričards Zvilna j/k Priedaine





  • „Optimist“ jahtas vēsture
  •      Pirmo šāda tipa laiviņu – tad tā vēl nesaucās „Optimist“ – uzbūvēja amerikāņu jahtu konstruktors Klarks  Mills 1947.g. gadā  Floridā. Laiva bija aprīkota ar slūptakelējumu un tika izmantota izklaidei pludmalē. Laivai bija tik vienkārša konstrukcija, ka arī citi vecāki sekoja Maillza piemēram un uzbūvēja tādas jahtiņas arī saviem bērniem. Tā Floridā parādījās pirmie daži desmiti laivu – kastīšu.

    1954.gadā Aksel Darmsgaard Dānijā laivu pārveidoja un tā piedzīvoja otru atdzimšanu: laivai piemēroja daudz vienkāršāku tākelāžu – četrstūrainu buru, ko nostiepa ar špīrīti un nodrošināja ar papildus peldspēju (tie bija uzpūšami maisi, ko piesēja laivas iekšpusē). Vārdu sakot izdarīja visu iespējamo, lai laivu padarītu stabilu un drošu burāšanai skarbajos ziemeļeiropas apstākļos. Tad arī tika nolemts izmantot šo laivu burāšanas apmācībā bērniem vecumā no 7 – 14 gadiem, pēc tam arī sacensību rīkošanā.

    1960.gadā Nigel Ringrose ieviesa „Optimist“ Lielbritānijā. 1960.gadā tika standartizēts šīs jahtu klases dizains. 1962.gadā Lielbritānijā notika pirmais Pasaules Čempionāts, kurā piedalījās Dānijas, Zviedrijas un Anglijasjaunie burātāji. Kopš tā laika tas notiek katru gadu. Pirmos 20 gadus  šajā jahtu klasē dominēja skandināvu burātāji. 

    Kļuva aktuāli, lai  dažādās vietās un dažādu meistaru būvētajām laivām, būtu pēc iespējas līdzīgākas gaitas īpašības.Tādēļ nācās izstrādāt īpašus, šo laivu būvēšanas noteikumus un noteikt stingrus mērus laivas korpusam un burai. Tā „Q“ kļuva par klasi – monotipu. Tas nozīmē, ka visas šīs klases laivas tiek būvētas pēc vienota rasējuma, tiek izmantoti vienādi materiāli un tām ir vienāds izmērs un svars.

    1965.gadā tika nodibināta Starptautiskā „Optimist“ klases asociācija IODA, tās pirmie dalībnieki bija Austrija, Dānija, Somija, Lielbritānija, Norvēģija, Zviedrija, ASV un drīzumā tām pievienojās Vācija un Rodēzija (tagad Zimbabve). Pirmais IODA prezidents bija dānis Vigo Jacobsen. IODA sāka reģistrēt visas šīs klases švertlaivas, neatkarīgi no to ražotājvalsts un sekoja klases noteikumu ievērošanai un to atjaunošanai. Savā dibināšanas gadā asociācija bija reģistrējusi jau 17000 „Optimist“.

    1966. gadā Pasaules Čempionāts pirmo reizi notika ASV.

    1970.gadā „Optimist“ klases asociācija atļāva laivas korpusu būvēt no stiklaplasta, bet rangoutu no alumīnija caurulēm. Tas atviegloja laivu masveida ražošanu un tā 1979.g. laivu skaits pasaulē sasniedza jau 120000.

     Starptautiskā „Optimist“ jahtu klase ir izplatīta vairāk kā 100 valstīs un ir vienīgā vienvietīgā jahtu klase burātājiem līdz 15 gadu vecumam, kas apstiprināta Starptautiskajā Burāšanas Federācijā.

    http://www.optiworld.org/

    Beijing Olympiskajās spēlēs, 85% medaļnieku ir bijušie Optimist braucēji.

     http://www.optiworld.org/Olympics.php

Comments